Právě jsme spustili novou verzi členské sekce! Tu původní můžete stále navštívit zde. Našli jste chybu

Pravá ruka CEO: Asistentka?

Od dubna tohoto roku lépe spím. Nejen to. Mám čas na strategický rozvoj firmy, dokážu se lépe soustředit a ponořit se do skutečné práce na firmě, nikoliv ve firmě.

Můj pracovní, ale i osobní život se zlepšil minimálně o 100%.

Co se stalo? 

Dovolil jsem si osobní asistentku! Záměrně píšu dovolil, protože jsem dlouho nechápal a vlastně si ani nedokázal představit, jak významně mi může takový člověk pomoci a co všechno za mě může vyřešit.

Už před 2 lety mi říkal Vladan Hejnic (Targito) a Martin Svoboda (JRD Development) rok poté, že bez osobní asistentky by nikdy firmu neposunuli dopředu. No ale znáte to, musíte si na to stejně přijít sami.

V srpnu 2021 se k nám do komunity přidala Martina Trnková, zakladatelka firmy OFFICE to go. Viděl jsem, že dělají službu externí asistentky, ale měl jsem nějak zafixováno, že se na externí asistentku nedají předat citlivé kompetence jako je náhled do financí, placení faktur, přístup do banky a už vůbec ne osobní věci. Samozřejmě jsem se mýlil 🙂

Musel jsem se podívat pravdě do očí! Držel jsem u sebe klíčové věci, neměl to nikde sepsané, důležité emaily od vás padaly v kopii do mé schránky, odpověď trvala déle než týden, když bylo potřeba udělat nějaký administrativní úkon, všichni se obraceli na mě, účetní ze mě šílela, protože podklady pro DPH neměla nikdy včas… 

Kdy jindy než teď, řekl jsem si! OFFICE to go a hlavně Martina mi na začátku fakt hodně pomohli, napsali mi seznam věcí, které je možné delegovat a já se pustil do práce.

Dnes pro mě osobní (externí) asistentka spravuje opravdu hodně

  • E-maily, telefonáty
  • Příprava podkladů pro účetnictví
  • Domlouvání schůzek, přesouvání schůzek
  • Fakturace a s tím vše spojené
  • Dárky, tiskoviny, eventy
  • Zadávání úkolů grafikovi a dalším externistům a agenturám
  • Reporty, tabulky, saldo, cashflow
  • K tomu hned sepisuje manuály a procesy, které neexistovaly
  • Podpora celého exekutivního týmu MMK
  • Odvoz na letiště, na schůzku, na event, překládání osobních věcí
  • Od nového roku 2023 chci předat platby faktur s přístupem do banky

Když se na to teď dívám, myslím, že to je desítka týdnů práce ročně, kterou jsem mohl dát do rukou někomu, kdo ji udělá lépe než já.

Tohle bude důležité: Hodně to slyším od vás členů. Já bych potřeboval už někoho do středního managementu, možná už pokukuji po novém CEO. Podle mě to bude většina z nás mít úplně jinak. Potřebujete svou pravou ruku, abyste vy mohli být ten nejlepší CEO a ne zaměstnanec v operativě! 🙂

Někdo mi nedávno řekl. Na to teď nemáme peníze, na nějakou osobní asistentku, to je luxus, který si nemohu dovolit. Měl jsem to stejně, ale je to bullshit.

Výhoda externí služby je ale v tom, že můžete věci předávat postupně, nemusíte nabírat full-time člověka. Já začínal třeba na pár tisících měsíčně a dostal se třeba ke 30-40 tisícům za měsíc za téměř full-time asistenci a podporu. 

A víte co je pecka? Že OFFICE to go vám může následně asistentku prodat a vy si ji vezmete přímo do firmy, jako full-time zaměstnance. Perfektní diferenciace na trhu a obrovská přidaná hodnota. Tleskám Marťo.

Když se teď ohlédnu kolik nového revenue jsem díky získanému času do firmy přinesl, kolik věcí se procesně posunulo, tak je to jedna z nejlepších investic, kterou jsem kdy udělal.

Pokud budu ještě někdy stavět nějakou firmu, první koho najmu bude asistentka. 

PS 1: Pokud zvažujete, že si takovou osobní (externí) asistentku chcete pořídit, ozvěte se Martině na Slacku, máte mou garanci, že jejich služba je na špičkové úrovni. Mnou osobně vyzkoušeno.

PS 2: Všem našim členům jsem vyjednal speciální podmínky – mrkněte na to zde.

Pracujme na firmě, ne ve firmě.

David