Právě jsme spustili novou verzi členské sekce! Tu původní můžete stále navštívit zde. Našli jste chybu

Více správných rozhodnutí

Hezkou Velikonoční neděli, komunito.

Posledních pár týdnů přemýšlím, čtu a hledám odpovědi na pár otázek spojených s růstem své firmy.

Kde je ten zásadní rozdíl mezi dobrou firmou a skvělou firmou?

Proč je jedna firma ve stejné startovací pozici, na stejném trhu, se stejným zákazníkem, se stejným produktem / službou a potenciálem výrazně úspěšnější než ta druhá?

Pár příkladů ⤵️
STRV vs. tisícovky IT firem
Kiwi.com vs. kayak
Alza vs. tisícovky e-shopů
Slevomat vs. Vykupto
AAAauto vs. autoesa
atd…

Good to great?
Ano, přečetl jsem a téměř každý den opakovaně studuji knihu “Jak z dobré firmy udělat skvělou” od Jima Collinse a našel jsem zde mnoho odpovědí, které jsou podložené dlouholetým výzkumem a daty. Mnoho poznatků se snažím aplikovat a skutečně fungují.

Má to ale jeden háček.

Někdo mi tu knihu musel doporučit, musel jsem udělat rozhodnutí si tuto knihu koupit a pak se rozhodnout, jak tyto informace použít. Najít si k tomu mentora, investovat do dalšího vzdělání, nabrat nové lidi atd..

A pak ještě jedna zásadní věc. Tuto knihu četla určitě i naše “konkurence” jako třeba globální komunita lídrů firem pod názvem YPO, která má přes 30000 členů po celém světě. Stejné možnosti, stejné zdroje, ale velký rozdíl ve výsledku. Ano, byla založena v roce 1950, takže má cca 70 let náskok, ale to vzhledem k měnící se době, technologiím, ekonomickým krizím nic neznamená, protože se s tím vším museli poprat, několikrát změnit směr a začít téměř od nuly.

Tak kde je ten rozdíl? Štěstí, načasování, tvrdší práce? 

Dle mého subjektivního názoru to vystihuje následující věta ⤵️

Učinit více lepších rozhodnutí než těch špatných/nesprávných

Ano, slyším vás a souhlasím, že těch věcí z kterých se to skládá je daleko více, ale pořád to začíná rozhodnutím. Každý den si musíme vybrat kudy půjdeme, jak a hlavně s kým. Otázka tedy zní: “Jak zvětšit pravděpodobnost toho, že uděláte více lepších rozhodnutí?”

Bavte se o nich s lidmi, kteří si procházejí tím čím vy, jsou stejně ambiciózní jako vy, ctí podobné nebo stejné hodnoty jako vy. Mají růstové myšlení.

MasterMind klub je postaven právě na těchto lidech. Jediné co musíte udělat je zeptat se, otevřít diskusi, validovat, nebát se říct, že nevím.

“Růst je něco, co musíš udělat sám, ale nemusíš na to být sám.”

Stojíte před rozhodnutím jak dále růst? Jaké další rozhodnutí bude to správné?

Napište do své kmenové skupiny, že potřebujete pomoci. Napište do tématické skupiny nebo Slack kanálu #poptavka, jako to udělal třeba Ondra Kuděj, který chce udělat lepší rozhodnutí v rámci prodeje/neprodeje své firmy. Využijte potenciál naší komunity naplno, je tu již 144 prověřených lidí, kteří chtějí růst, stejně jako vy. Dohromady jsme silnější. 

Přeji vám, ať uděláte ty nejlepší, správná a validovaná rozhodnutí, které akcelerují váš byznys a vy se zařadíte mezi firmy skvělé. Firmy, které mají dopad, lidé v nich rádi pracují a jsou pro celou naši společnost přínosem.

S úctou a pozdravem

David