Právě jsme spustili novou verzi členské sekce! Tu původní můžete stále navštívit zde. Našli jste chybu

Kmenová skupina – Vize, cíle, závazek, strategie

Naplňuje kmenová skupina vaše očekávání?
Dejte mi prosím 3 minuty vašeho času a já vám ukážu jak vaše očekávání naplnit na 100%.

Vize, cíle, závazek, strategie.

Tyto čtyři slova naprosto přesně definují úlohu kmenové skupiny. Očekáváte, že v kmenové skupině dostanete odpovědi na to, jak krok za krokem postavit obchodní proces, vytvořit cestu zákazníka (funnel), zlepšit SEO, marketingovou kampaň, podcast nebo najmout správné lidi? Pravděpodobně nebude vaše očekávání naplněno, protože toto není úloha kmenové MasterMind skupiny. K tomu nám slouží otevřené tématické skupiny pod vedením expertů na dané téma.

Off-topic otázka: Kdy jste naposledy navštívili tématickou skupinu? Víte, že se zde rozebírají jednotlivá hard-skill témata do hloubky s podporou expertů? Už jste se tam byli na něco zeptat? Zkuste to. Je to dost dobrý. 

Zpět ke kmenové skupině.

Úlohou kmenové skupiny je sdílení strategických kroků, vizí, cílů a aktivit, které v podnikání činíte. Získání více úhlů pohledu, nadhledu, naslouchání otázkám, které vám otevřou nové obzory. Ano, je naprosto v pořádku, že si řeknu o zpětnou vazbu na svůj web nebo marketingovou kampaň, ale odpovědi vašich kolegů vás pravděpodobně zavedou k otázkám typu:

Proč, jak, co, dává to vůbec smysl, nechceš nad tím přemýšlet jinak?

Ano, to jsou správné otázky. Pro vás jako majitele firmy nebo manažera je totiž důležité získat pohled a nadhled nad výzvou kterou řešíte a teprve potom se jít poradit s marketingovým specialistou, kterého najdete v tématické skupině. Tam dostanete konkrétní návod krok za krokem.

Další úlohou kmenové skupiny je vzájemné sdílení cílů, jednotlivých dílčích kroků, které děláte a maximální otevřenost v tom co se vám daří, nedaří. Kolektivní závazek a pravidelné poskytování zpětné vazby nad svými aktivitami. Proto je pro fungování kmenové skupiny, tak důležitá práce s dokumentem 90denní Vize a cíle. Posouvejte se navzájem, hledejte průsečíky, jak si můžete pomoci, pokládejte si neotřelé otázky, hledejte řešení out of the box.

Z kmenové skupiny nemohu dostat konkrétní návod na to, jak vytvořit aplikaci, web, kampaň nebo obchodní proces. Kmenová skupina slouží pro strategický nadhled nad danou problematikou a uvědomění si vyšších principů vašeho rozhodování.

Až příště půjdete na hovor se svou kmenovou skupinou otevřete svou mysl a s pokorou vnímejte co se okolo děje. Přijímejte všechny otázky jako příležitost k růstu. To samé poskytněte svým kolegům. Nemusíte radit. Stačí se správně ptát. Všem zúčastněným se otevřou obzory, na které byste sami nedohlédli.

Jsem nadšený, že jste tady a můžeme společně vytvářet bezpečné prostředí pro náš růst. Děkuji vám za to. 🖤 

S úctou a pozdravem
David Kolář